سوالات متداول درباره حساب کاربری
شما میتوانید مشخصات کاربری خود را ویرایش کنید. برای این کار باید باوارد کردن پست الکترونیکی و کلمه عبور، وارد حساب کاربری خود بشوید، سپس با کلیک روی گزینه “جزئیات حساب کاربری” به صفحهای منتقل میشوید که در بخش “اطلاعات کاربر” امکان “ویرایش اطلاعات” وجود دارد.
لطفاً ایمیلهای اسپم(spam) خود را چک کنید. به ویژه ایمیلهای ارسال شده به حسابهای کاربری gmail گاهی spam میشوند. توجه داشته باشید که link تغییر رمز برای شما ارسال میشود نه خود رمز.
برای دسترسی به اطلاعات خریدهای قبلی، باید با حساب کاربری خود وارد شوید،سپس روی گزینه “سفارش ها” کلیک کنید تا سوابق خرید شما نشان داده شود.
سوالات متداول درباره ثبت و پیگیری سفارش
بله،با این که بدون وارد شدن به سایت میتوانید یک کالا را به سبد خرید اضافه کنید، اما برای انجام مراحل بعدی خرید و ثبت سفارش باید با حساب کاربری خود وارد سایت شده و یا در هنگام خرید، عضویت خود را تکمیل کنید. با عضویت در کران استور میتوانید: 1) سریعتر و سادهتر خرید کنید ، 2) به سادگی سوابق خرید و فعالیتهای خود را مدیریت کنید ، 3) لیست علاقمندیهای خود را بسازید و تغییرات آنها را دنبال کنید ، 4) نقد، بررسی و نظرات خود را با دیگران به اشتراک گذارید ، 5) در جریان فروشهای ویژه و قیمت روز محصولات قرار گیرید
شما در 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته میتوانید سفارش خود را ثبت کنید.
بله، پس از انتخاب کالاهای موردنظر و اضافه کردن آنها به سبد خرید، ثبت سفارش در 4 مرحله تکمیل خواهد شد: 1) ورود یا ثبت نام در کران استور، 2) اطلاعات ارسال سفارش، 3) بازبینی سفارش و 4) اطلاعات پرداخت. درمرحله اطلاعات ارسال سفارش و بخش ” انتخاب آدرس”، شما میتوانید با انتخاب گزینه “حمل و نقل به آدرس دیگر” آدرس و مشخصات تحویل گیرنده سفارش را وارد کنید. توجه داشته باشید که اگر مبلغ سفارش را اینترنتی پرداخت کنید، تحویل گیرنده سفارش هنگام دریافت کالا باید کارت شناسایی همراه داشته باشد.
کران استور با ارسال ایمیل و پیامک مرحله به مرحله وضعیت سفارش را به شما اعلام میکند. همچنین برای اطلاع از وضعیت سفارش، میتوانید وارد حساب کاربری خود شوید و با کلیک روی گزینه “سفارش ها” از وضعیت آن مطلع شوید.
همچنین میتوانید در صفحه پیگیری سفارش ، شماره سفارش را وارد کرده و از وضعیت آن مطلع شوید.
خیر، در حال حاضر تنها کالاهایی امکان سفارش گذاری دارند که در سایت کران استور با وضعیت موجود و همراه با قیمت مشخص شدهاند.
تا پیش از تایید نهایی سفارش و کلیک روی آیکون ثبت سفارش شما میتوانید سفارش را از سبد خرید خود حذف و یا اصلاح کنید.پس از تایید نهایی سفارش و اتمام خرید و ثبت سبد، شما قادر به حذف و تغییر سفارش نیستید.
لغو سفارش برای محصولات چاپ و تکثیر فقط در صورتی میسر است که سفارش در مرحله در انتظار بررسی باشد و پس از تایید سفارش و قرار گرفتن آن در وضعیت در حال انجام ، امکان انصراف وجود ندارد چرا که سفارش شما چاپ می شود. برای این منظور از بخش سفارش ها روی گزینه درخواست لغو سفارش کلیک کنید.
به طور کلی امکان لغو سفارش تا زمانی که وضعیت سفارش در مرحله در انتظار بررسی قرار دارد میسر است و پس از آن امکان لغو سفارش وجود ندارد. چرا که سفارشات در مرحله پردازش قرار میگیرند و ممکن است بسته بندی و ارسال شده باشند.
خیر، پس از انجام مراحل خرید و ثبت سفارش، مراحل پردازش سفارش شما به صورت خودکار از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد و در صورتی که نیاز باشد کارشناسان فروش کران استور با شما تماس خواهند گرفت.
خیر، به منظور تسریع فرایند پردازش و ارسال سفارش و نیز کاهش امکان بروز خطا در ثبت سفارش، مشتریان محترم باید سفارش خود را اینترنتی ثبت کنند.
از صفحه حساب کاربری خود روی گزینه «سفارش ها» کلیک کنید و سپس سفارش مورد نظر را انتخاب کنید، فایل هایی که آپلود کرده اید در آن قسمت مشاهده میشوند که میتوانید آن ها را ویرایش کنید. توجه داشته باشید که امکان ویرایش فایل تنها در صورتی میسر است که سفارش شما در مرحله در انتظار بررسی قرار گرفته باشد و پس از آن به علت چاپ سفارش شما امکان تغییر فایل وجود ندارد.
سوالات متداول درباره کالاهای عرضه شده در کران استور
گاهی به دلایل مختلف مانند عدم عرضه رسمی و گسترده محصول در ایران، وضعیت برخی از کالاها در وب سایت به “ناموجود” تغییر پیدا میکند و اعلام زمان دقیق عرضه دوباره آنها ممکن نیست، با این حال کران استور تلاش میکند تا این کالاها مجدداً در کمترین زمان در وب سایت ارائه شوند. در صورتی که قصد خرید کالایی با وضعیت “ناموجود” یا “به زودی” را دارید، میتوانید برای اطلاع از موجود شدن و عرضه کالا در کران استور، از سرویس “به من اطلاع بده” که در صفحه جزئیات محصول قرار دارد(عکس زنگوله در پایین تصویر محصول) استفاده کنید تا به هنگام عرضه آن کالا در سایت، از طریق ایمیل یا پیامک به شما اطلاع رسانی شود.
کالاهای دارای قیمت که در سایت حراجی کامپیوتر با وضعیت “موجود” مشخص شده، در انبار کران استور موجود و قابل سفارش گذاری هستند. بنابراین هنگام ثبت سفارش این کالاها نیازی به استعلام موجودی نیست و سفارش در سریعترین زمان ممکن پردازش و تحویل خواهد شد. البته گاهی برای برخی از کالاها در صورت ثبت سفارشها با تعداد بالا و همزمان، ممکن است موجودی آن کالا به اتمام برسد. در این موارد به سرعت اقدام به تکمیل موجودی کالا میشود ولی در صورت امکان پذیر نبودن، عرضه آن کالاها در سایت به صورت موقت متوقف میشود.همچنین در طرح تشویقی فروش شگفت انگیز روزانه، تعدادی از محصولات با تخفیفهایی بسیار ویژهتر نسبت به فروشهای ویژه عرضه میشوند که تنها برای چند ساعت امکان سفارش گذاری دارند. در مواردی که به دلیل استقبال کاربران موجودی کالا زودتر از موعد مقرر به پایان برسد، وضعیت کالا به “ناموجود” تغییر میکند و امکان سفارش گذاری وجود نخواهد داشت.
به طور کلی محدودیتی برای سفارش تعدادی یک کالا در کران استور وجود ندارد، با وجود این با توجه به اینکه موجودی قابل فروش برای هر کالا در هر زمان متفاوت است، برخی اوقات محدودیتهایی در تعداد قابل سفارش از یک کالا اعمال میشود.
سوالات متداول درباره شیوه پرداخت در کران استور
همگی کاربران کران استور میتوانند از طریق درگاه اینترنتی و با استفاده از همه کارتهای بانکی عضو شبکه شتاب در سایت کران استور، هزینه سفارش را به صورت آنلاین پرداخت کنند. در صورتی که آدرس تحویل سفارش، یکی از شهرهای تحت پوشش تحویل اکسپرس کران استور باشد، مشتریان میتوانند هزینه را هنگام تحویل سفارش، در محل به صورت نقدی یا از طریق دستگاه کارتخوان سیار پرداخت کنند.برای اطلاعات بیشتر میتوانید به صفحه روشهای پرداخت مراجعه کنید.
توجه داشته باشید که امکان پرداخت در محل برای سفاراشتی که در آنها محصولی از دسته چاپ و تکثیر وجود دارد میسر نیست و مشتریان باید هزینه چاپ و تکثیر را پرداخت کنند.
شما میتوانید با استفاده از همه کارتهای بانکی عضو شبکه شتاب در سایت کران استور، هزینه سفارش را به صورت آنلاین پرداخت کنید.
بله ، در صورتی که هزینه کلی سفارش شما بیشتر از 300 هزار تومان باشد و همچنین در صورتی که درسبد خرید خود محصولی از دسته چاپ و تکثیر سفارش دده باشید امکان پرداخت در محل وجود ندارد.
گاهی ممکن است در هنگام پرداخت شبکه بانکی قطع شود و پرداخت ناموفق انجام شود. اما در این مواقع جای نگرانی وجود ندارد. در این حالت معمولاً پول شما در حسابهای میانی بانک است و خود بانک مغایرتها را رفع کرده و مبلغ را به صورت خودکار به حساب شما برگشت میدهد. اگر تا 72 ساعت پول به حسابتان برگشت نخورد، آنگاه با بانک عامل پرداخت اینترنتی تماس بگیرید تا مغایرت برطرف شود.
پرداخت اینترنتی به گونهای طراحی شده که امن و راحت باشد. با وجود این شما نه تنها برای خرید از حراجی کامپیوتر که هنگام هرگونه پرداخت اینترنتی برای اطمینان از امنیت پرداخت خود نکتههای زیر را رعایت فرمایید:– با مشاهده قسمت آدرس (Address Bar)، در مرورگر (Browser) وب خود مطمئن شوید از پروتکل امن https به جای پروتکل http استفاده میشود به عبارت دیگر باید در ابتدای آدرس، https وجود داشته باشد.– قبل از ورود اطلاعات از وجود قفل طلائی رنگ در قسمت بالا و سمت راست صفحه مرورگر وب خود مطمئن شوید، در صورت عدم مشاهده این قفل از وارد کردن اطلاعات کارت خود خودداری کنید.– برای ورود اطلاعات کارت خود حتماً از صفحه کلید مجازی موجود استفاده کنید.
سوالات متداول درباره روش ارسال سفارش
هزینه ارسال بسته به شرایط سفارش، محل تحویل و نوع ارسال متفاوت است و در فرم سبد خرید به آگاهی مشتریان میرسد.
در حال حاضر تحویل رایگان اکسپرس کران استور ، فقط شامل سفارشهایی با ارزش بیش از 200 هزار تومان و با آدرس تحویل محدوده ارسال اکسپرس می باشد. برای اطلاع از محدوده ارسال اکسپرس به صفحه روش های ارسال مراجعه کنید.
زمان رسیدن ارسالهای خارج از تهران پس از تحویل به پست، بر اساس محدوده جغرافیایی از 24 تا 72 ساعت متغیر است، بنابراین روز رسیدن سفارش با توجه به خدمات پستی مشخص است اما ساعت آن را نمیتوان به طور دقیق تعیین کرد. درباره ارسال اکسپرس، شما میتوانید بازه زمانی مناسب برای تحویل گرفتن سفارش خود را هنگام ثبت آن سفارش در مرحله آدرس و شرایط ارسال، اعلام کنید. کران استور همه تلاش خود را میکند تا سفارش حدود ساعت درخواستی به دست شما برسد. با وجود این به دلیل مسایل مختلف مانند برنامه زمان بندی ارسال در کران استور و مشکلات ترافیکی، وعده تحویل دادن کالا راس ساعت خاص برای کران استور مقدور نیست.
زمان رسیدن سفارش به دست مشتری بر اساس فاکتورهایی مانند محل و نحوه تحویل متفاوت است. برای اطلاعات بیشتر میتوانید به صفحه روشهای ارسال مراجعه کنید.
از آنجا که کران استور یک فروشگاه اینترنتی است و یکی از اهداف آن کاهش دادن سفرهای درون شهری غیر ضروری است، تحویل حضوری سفارش امکانپذیر نیست.
این مورد با گسترش کران استور به روز می شود. برای اطلاع از آخرین مناطق به صفحه روش های ارسال مراجعه کنید.
همه سفارشها پس از طی مراحل پردازش، به طور روزانه تحویل واحد پستی مستقر در محل پردازش سفارشهای کران استور میشوند.
بله، شما برای رهگیری سفارشی که با پست پیشتاز ارسال شده میتوانید شماره 10 یا 20 رقمی مرسوله پیشتاز را در آدرس زیر وارد کنید:
کد رهگیری مرطوله پستی را میتوانید در جزئیات سفارش خود در حساب کاربری صفحه سفارش ها مشاهده کنید.
سوالات متداول درباره خدمات پس از فروش
کران استور برای کلیه محصولات خریداری شده از طریق سایت، 7 روز فرصت برای بازگرداندن کالا در نظر گرفته است.شرط استفاده از این فرصت ،فقدان هرگونه آسیب فیزیکی به کالا یا بسته بندی آن است .عکس محصولات جهت اطلاع و کمک به خرید مشتری است و از آنجا که ممکن است در پاره ای جزییات با کالای اصلی تفاوت هایی داشته باشد به استناد آنها نمی توان اعلام مغایرت کرد. ملاک وجود مغایرت در مشخصات کالا، مشخصات فنی درج شده در وب سایت است. برای دریافت اطلاعات بیشتر از چگونگی و شرایط استفاده از مهلت 7 روزه گارانتی تعویض به صفحه رویههای بازگرداندن کالا مراجعه کنید
برای اطلاعات بیشتر از چگونگی و شرایط خدمات پس از فروش به صفحه رویههای بازگرداندن کالا مراجعه کنید.
برای اطلاعات بیشتر از چگونگی و شرایط خدمات پس از فروش به صفحه رویههای بازگرداندن کالا مراجعه کنید.
سوالات متداول درباره پیشنهاد شگفت انگیز
زمان قرار گرفتن یک کالا در طرح فروش ویژه یا شگفت انگیز را کارشناسان کران استور با در نظر گرفتن فاکتورهای مختلفی بررسی میکنند و با توجه به محدودیت زمانی عرضه به صورت شگفت انگیز، امکان اعلام آن از قبل وجود ندارد. اما کاربران کران استورمیتوانند با انتخاب گزینه “به من اطلاع بده” که در صفحه جزئیات محصول در زیر تصویر محصول به صورت تصویر زنگوله قرار دارد، هنگام قرار گرفتن کالا در این طرحها از طریق ایمیل یا پیامک از آن باخبر شوند.
طرح پیشنهاد شگفت انگیز چارچوبی دارد که خارج از آن ثبت سفارش ممکن نیست، بر این اساس شما تنها مدت کوتاهی فرصت دارید سفارش خود را با قیمت شگفتانگیز ثبت کنید و پس از آن قیمتها به حالت اول برمیگردند.
به دلیل اینکه طرح پیشنهاد شگفت انگیز یک طرح تشویقی خرید است، کران استور تعهدی در قبال سفارشهای تعدادی ندارد و در صورتی که امکان فروش بیشتر از یک عدد وجود داشته باشد، هماهنگیهای لازم با مشتری انجام خواهد شد.
پیش از مرحله فاکتور شدن سفارش، امکان تغییر سفارش بر اساس قیمت شگفت انگیز وجود دارد ولی پس از آن سفارش به هیچ وجه امکان اصلاح ندارد.